Pátek, 8 září, 2023
HomeRady a TipyNové e-shopy si nejprve prověřte

Nové e-shopy si nejprve prověřte

Internetových obchodů neustále přibývá a tak se takovým byznysem začínají zabývat i nováčci, kteří moc zkušeností s elektronickým prodejem nemají. Dokáží zaujmout zejména sortimentem, který v nabídce internetových gigantů chybí. Nejednou však přichází

Internetových obchodů neustále přibývá a tak se takovým byznysem začínají zabývat i nováčci, kteří moc zkušeností s elektronickým prodejem nemají. Dokáží zaujmout zejména sortimentem, který v nabídce internetových gigantů chybí. Nejednou však přichází zklamání. Úroveň jejich služeb bývá nízká.

Každý prodejce je povinen na stránce svého internetového obchodu zveřejnit plný kontakt včetně telefonního čísla. Pokud je internetový obchod příliš malý, jednoduchý a nebudí ve vás přílišnou důvěru, nemusí to znamenat, že byste se mu měli vyhnout.

Prověřte si e-mailem, jak rychle prodejce reaguje na vaše dotazy. Pokud jde o malý rodinný podnik, možná budete překvapeni ochotou a vstřícností.

Pokud odpověď nepřichází do druhého dne, berte to jako varovný signál. Co se potom stane, pokud uskutečníte objednávku? A jak rychle bude prodejce reagovat v případě reklamace?

Poštovné napoví
V každém internetovém obchodě musí být jasné, kolik zaplatíte za doručení zboží. První kliknutí by mělo směřovat k obchodním podmínkám, které musí tuto informaci obsahovat.

Rozumný paušál naznačuje, že prodejce má individuální dohodu se spediční společností, nebo má dostatečné zkušenosti se zasíláním zboží. Pokud je částka příliš vysoká, je to pouze nástroj na dorovnání cen, nebo se vám obchodník snaží naznačit, že o malé objednávky nemá zájem. Naopak, odkazuje-li se na tarify přepravce, naznačuje tím možnou nejistotu.

Pokud vám prodejce při uzavírání objednávky náklady na dopravu nevyčíslí, je to vážný přešlap. Pokud netuší, kolik bude doprava stát, jako by byl schopen přijmout objednávku s platbou předem?

Jistá nejistota je zde vždy
Serióznost prodejce odhalí internetové diskuse a fóra, kde se většinou lze setkat s negativními zkušenostmi kupujících. Při sondování vám může pomoci také Facebook.

Pokud jde o začínajícího prodejce z venkova, můžete se na něj zeptat fanoušků obecní stránky. Přes vyhledávač si prověřte telefonní číslo obchodu, jméno provozovatele a nezapomeňte ani na adresu.

Někdy však ani rychlý ohlas, dobré reference a poctivě vyčíslené náklady na doručení nedokážou být dostatečně přesvědčivé, abyste si udělali obraz o kvalitě prodejce. Při objednávce byste se měli spolehnout na dobírkovou formu, kterou lze při opožděné dodávce kdykoli odmítnout. Je to jediný způsob, jak zmařit obchod v případě, že se obchodník včas nerozhýbe. Je však férové ​​pokusit se předem objednávku stornovat, aby zboží nemuselo cestovat světem.

Pokud nastane zklamání až po doručení zboží, vždy máte možnost vrátit jej a požádat o vrácení peněz. Obchodník tak musí učinit ve stanovené lhůtě. Vaší ztrátou jsou pouze náklady na dopravu zboží zpět k prodejci.

Další články autora
- Reklama -PR článek

Nejnovější články